Het grote HomeWizard Plug-in Battery topic: details en discussie

Nee, niet een vervroegde sinterklaassong maar een aankondiging van dit bedrijf dat 25 juni a.s “ iets groots “ bij hen staat te gebeuren…:face_with_hand_over_mouth:

Nou ja… we wachten maar af !

Tjerk

Update: De HomeWizard Plug-in Battery is officieel gelanceerd. Meer details: HomeWizard Plug-in Battery: 8 dingen die je eerst moet weten

Ja, ben ook erg benieuwd wat ze gaan aankondigen. Persoonlijk verwacht ik dat het ‘iets’ met opladen te maken heeft. Ik betwijfel of het een thuisaccu zal zijn, maar bijvoorbeeld iets om je auto efficiënter op te laden. Of een ander ‘laad’-product.

Hoe dan ook: ik ben benieuwd!

Hi Ruud,

Ja, geduld is een schone zaak…

Het gaat al net als bij de uitreiking van de oscars
“ And the winner is…” gevolgd door een moordende stilte om de spanning vooral even flink op te voeren…

Maar gissen vooraf blijft ook in dit geval natuurlijk leuk ! :wink:

Met drentse groet,

Tjerk

Ha, yes! Dat is altijd leuk!

Wat denk jij dat het gaat worden?

Uitbreiding van de mogelijkheden op de display ( die het overigens uitstekend doet ) of een iets grotere diameter ? Wie zal het zeggen.
Een revolutionaire prijs voor een thuisaccu is denk ik voor de meesten onder ons gezien de huidige prijzen toch nog nèt even een station te ver lijkt me zo…

Als ‘ bijvang ‘ zou een adapter voor mijn Sclumberger watermeter , het exemplaar met de vele metertjes en geen ronddraaiend schijfje voor koppeling met de sensor ( zie mijn eerder blog hier over op het forum van oudere datum , inclusief foto van het kreng ) , natuurlijk óók nooit weg zijn… :grin:

Tjerk

1 like

Dé thuisbatterij voor iedereen

De HomeWizard Plug-In Battery is een betaalbare thuisbatterij die je gemakkelijk zelf installeert. Steek de stekker in een stopcontact in huis en voeg hem gemakkelijk toe aan de HomeWizard Energy app.

Met de Plug-In Battery maak je dag en nacht gebruik van je duurzame zonnestroom. Zo verlaag je terugleverboetes, word je minder afhankelijk van saldering én ben je ook nog eens duurzaam bezig!

https://www.homewizard.com/nl/plug-in-battery

2 likes

Interessante aankondiging! Sterker nog, dit is de eerste thuisbatterij die ik zelf eventueel zou overwegen…

1 like

@ Ruud , Romundoo en andere lezers hier

Je vermoeden was juist Ruud ( zie eerdere posting hier ) , vandaag is door HomeWizard een THUISACCU gelanceerd !

Zéér interessant omdat het geheel zó op een beschikbaar stopcontact kan en mag worden aangesloten, er komt geen installateur of apart te maken groep in de meterkast aan te pas !
Voordeel is bovendien : overal in de woning te plaatsen, bij verhuizen eenvoudig mee te nemen.

De getalletjes en feitjes :
Capaciteit accu 2,7 Kwh
800 W laden en ontladen ( maximaal op 1 stopcontact toegestaan )
Afmeting 40 x 20 x 30 cm hoog ( behoorlijk compact ! )
Weegt 25 kg
Tot 3 units op elkaar stapelen mogelijk, meer wordt door de app niet geaccepteerd , capaciteit max dan 10,8 Kwh
Leverbaar vanaf september dit jaar en alleen leverbaar in de kleur zwart verkrijgbaar ( het lijkt het model T-Ford van vroeger wel :grin:)
En natuurlijk het meest interessante :
Aangegeven verkoopprijs **1395 EURO **, incl BTW

Lijkt me een handige ‘ feature ‘ om de nacht door te komen en om terugleverkosten in te dammen.
Als ik pech heb mag ik bij Budget Energie zo meteen 30 euri bij mooi weer met veel zon in de maand gaan aftikken… :frowning:

Ik volg een testreview/ opgedane ervaringen binnenkort ( van jou ? ) met belangstelling !

Tjerk

1 like

Ruud,
Zag dat terwijl ik zat te tikken jij óók net iets eerder was met publiceren …
Voor mij heb je dus de beker !! :grin:

Nadeeltje als je ergens enthousiast over bent/ wordt…

Heb ik het nu goed begrepen dat dit niet gaat werken in/ bij een dynamisch energiecontract ?
Is dit eventueel te omzeilen ? :thinking:

Tjerk

Je kunt niet ‘handelen’ met stroom op deze thuisbatterij. Heb ook begrepen dat dit niet mogelijk gaat worden bij deze Plug-in Battery.

Ik denk overigens dat ik 'm ook ga bestellen :smiley:

Ik heb vandaag de mail ontvangen voor de thuisbatterij van home assistant……
Wat is jullie mening?
Het lijkt mij een zeeer interessante optie
Graag jullie mening cq misschien iemand met ervaring of technische ervaring

1 like

@ Goose
Heb grote belangstelling straks een exemplaar aan te schaffen !
Het zou werkelijk prachtig zijn als onze nieuwe regering ondanks aangekondigde formidabele bezuinigingen die ze willen doorvoeren hier voor aanschaf van zo’n kleine makkelijk te installeren privébatterij een SUBSIDIE beschikbaar zouden stellen !

Meerdere vliegen in 1 klap !
De pieken op het net worden beter opgevangen, er komt weer wat capaciteit beschikbaar ( er is nu hier in het Noorden een nieuwe supermarkt die niet kan openen omdat de netwerkbeheerder niet wil / kan aansluiten op het net ; eigenaar stapt nu naar de rechter ) en… ik zie in mijn app naar ik hoop minder vaak mijn panelen afschakelen rond het middaguur met zon op het hoogst punt omdat het spul boven de 251 V komt hier in de wijk waar op alle daken ( en een enkele uitgezonderd ) overal panelen liggen…

Eigen opslag met overheidssubsidie komt dan binnen het bereik van ‘ de gewone man ‘ , óók als je in een sociale huurwoning met huursubsidie woont !
We spekken de staatskas tenslotte naar mijn idee al meer dan genoeg met belastingen op brandstof, gas , het rokertje en…en…
( ik ben blij dat ik tenminste vlak aan de grens met Duitsland woon …:blush:)

Belangrijke vraag: loopt de automatische bediening van de HW accu via de firmware van de P1 dongle of via een HW server in de cloud?
Want dan ben je

  1. afhankelijk van Internetverbinding en hun server (storingen)
  2. helemaal de Sjaak als HW een keer failliet gaat of besluit hun dienstverlening te stoppen of hier vergoedingen voor gaat vragen!

Denk dat overheid/energieboeren eerder ‘thuisaccutax’/‘thuisaccuboete’ zullen overwegen… Registratie van thuisaccu’s is immers al verplicht dus de fundering is al gelegd…
(weet niet verplichte registratie ook voor de gestekkerde versie van HW geldt)

Jammer dat je nu moet reserveren voor de uitlevering in Maart, sorry hoor maar ik vindt dan wel dat je een behoorlijke korting met geven.

Pre orders hebben altijd goeie kortingen laatst nog en ja ik heb het elektrische slot ook besteld, de korting is best hoog maar het voordeel voor de verkoper is nl wel dat je tijdens het wachten niet bij een ander het product gaat afnemen en de pre order laat vallen ondanks de aanbetaling.

die registratie heeft hele andere logica
Waarom denk jij dat er een tax zou komen? en hoe zie je dat voor je dan?
in alle oppervlaktes is het uiterst verboden ook bij wet om ergens voor te laten betalen binnen je EIGEN stroomnet!

Logisch ook de accu gaat nl NIET door de meter, maar blijft in je eigen meterkast werken en daar kan niemand over bepalen, als je stroom zou terug leveren ja dan krijg je wel belastingen zoals die van je zonnepanelen maar dat is normaal!

zat de beschrijving te lezen hier op het forum over de thuis accu van homewizard
en las dat je alleen kan opladen met je overtollige stroom die je zonnepanelen leveren
lijkt me erg zinvol
alleen mijn panelen leveren max 500 watt ( stekker klare panelen )
dus ik heb nooit 800 watt over om op te laden
hoog uit 350 watt
zou de accu dan wel opladen met net stroom of kan je langzaam laden
met 300 watt

zie graag een antwoord of een idee te gemoed

U zegt dat u meerdere panelen van 500 watt heeft…
Simpele reken som, stel u heeft er 2 dan heeft u al 1000watt

Hoeveel panelen heeft u?

@ Wheelie 2024

Jáá ! Een korting bij pre- ordering !
Zekerheid voor HW als de produktie aanloopt en ( wat ) voordeel in de verduurzaamportemonnee bij ons als eindgebruikers !

In mijn wat jongere jaren ( opa vertelt … ) begon de voorpret al bij het uitzoeken van de komende vakantiebestemming in de zomermaanden zo rond de kerst in het jaar voorafgaand.
Zodra het kon dan boeken en een leuke ‘ vroegboekkorting ‘ opstrijken.
Hotel blij, wij blij… :+1: