Even voorstellen: Ervin

Hoi, ik ben Ervin en altijd geïnteresseerd in apparatuur. Vooral als dat met elkaar te koppelen is. Vandaar ook een account aangemaakt op deze site, leuk om te lezen en leuk om te delen.

In huis bestaat de automatisering uit deze onderdelen:

  • Home Assistant, draait op een NAS via Virtuele Machine. Hierin zijn o.a. geintegreerd:
  • Dynamische energieprijzen, ingeladen met een 24-uur voorspelling van kosten
  • Zonnepanelen
  • Chromecast
  • Xiaomi hub met diverse lampen, temperatuursensoren, schakelaars, robotstofzuiger
  • Homewizard, P1 meter, schakelaars
  • Softwarematige addins zoals weer en afval-kalender
  • Camera’s en radio streams

In de toekomst wil ik meer onafhankelijk van een merk (hub) zijn, door via zigbee apparatuur te koppelen. Hiervoor gebruik ik een SMLight Slzb-06. De eerste uitdaging is om een Ecolight dimmer te koppelen, wat nog niet helemaal wil.

Hey @Ervin , welkom in de SHF-communnity!

Tof om te lezen welke setup je hebt! Redelijk uitgebreid. Neem je ook al ‘beslissing’ in de automatisering op basis van de dynamische prijzen?

Ook die onafhankelijkheid van merken is absoluut een goed idee, niet vastzitten in een ecosysteem, maar lekker flexibel zijn. Wel de lastige weg, maar ook dat zijn mooie uitdagingen :smiley:

Ik weet zeker dat @Patrick enthousiast kan hiervan. Als je daar meer over wil delen (in een ander forumonderdeel) zou dat erg tof zijn!

Welkom @Ervin !

En ja, ik word zeker enthousiast van Home Assistant :smiley:
In het topic Dit is mijn smarthome heb ik mijn setup gedeeld, misschien zou jij daar jouw smarthome kunnen laten zien?
Ik ben ook altijd benieuwd naar hoe gebruikers hun dashboard(s) hebben ingedeeld en welke creatieve automatiseringen ze hebben.