Zonneplan schakelt panelen uit op afstand

Zonneplan gaat klanten de mogelijkheid bieden hun omvormer automatisch uit te laten schakelen als er een energieoverschot is. Bij de dynamische contracten van de energieleverancier betalen klanten in zo’n geval geen negatieve prijs als ze stroom terug moeten leveren aan het net.
Ter info : Zonneplan biedt alleen maar dynamische contracten aan

Heb zelf - ooit - mijn zonnepanelen via Zonneplan laten plaatsen. Dit was net voor ze hun eigen omvormer aan klanten aanboden.

Heb nu dus een relatief onbekende omvormer van Zeversolar, van een bedrijf dat opgehouden is te bestaan, vervolgens 3x overgenomen is en nu onder Solplanet valt.

Helaas niet geschikt voor mijn omvormer dus, maar als dit wel mogelijk was en ik mijn dynamische contract zou hebben, zou dit een interessante optie zijn.

heb nav de reclames eens op hun website gekeken, we willen 30kw aan accus hebben.

de prijs zou komen op zon 14000.
Daar heb ik geen moeite mee ALS ze ook huurkoop aanbieden net als Zelfstroom *, maar helaas die service bieden ze niet aan.

Het enige wat ik kan doen is zorgen dat het 15.000 zou kosten dan kan ik het via ons bedrijf op leasekoop kunnen onderbrengen.

Maar die optie is er niet voor normale partikulieren en dat is best triest.

Ik zoek me suf maar ik heb er nog nergens iets voor gevonden iemand anders???

Het idee van hun is best goed om je accus vol te krijgen, en dan kijken wanneer HUN (ja je moet wel hun stroom afnemen) in de min is neem je direct van het net, is de prijs hoger dan neem je stroom uit de accus.

Maar omdat dat elk uur kan wijzigen worden je accus ook intensiever gebruikt en zoals iederee weet kan je accus maar een X aantal keer opladen, fiets accus meestal maar 1000 keer bijvoorbeeld.

Dus is dat dan slim of niet??

Er staat op de website dat je wel stroom terug levert van je zonnepanelen en zelfs uit je accu als de stroom prijs hoger is dan 1 cent is, en je juist stroom gebruikt als de prjis negatief is waardoor je juist geld toekrijgt.

Ik vindt het een super concept maar met hun accus moeten ze je wel beter helpen met een betalingsregeling vindt ik.

  • Zelfstroom heb ik meermaals gevraagd wat ik nu moet betalen om de 24 panelen te kopen na 4 jaar maar krijg telkens geen antwoord.

owja mn schoonouders heben nu 20 panelen zelfde opbrengst maar 1 omvormer ik heb er 2 omdat ik dat wilde en hun betalen bijna het dubbele.