Wie weet een alternatief voor mijn schildpadtrage Goodwe SEMSPORTAL APP?

Hi Smarthomefans

Sinds 2 jaar liggen nu 14 zonnepanelen met max 5000 W opbrengst ( meer vermogen mocht niet op mijn 1 fase woonhuisaansluiting van meneer Essent ) en zijn gekoppeld aan een ‘ 5000’ GOODWE omvormer met panelen op het zuiden (schaduwvrij ) , in serie aangesloten.

Na installatie en aanmelden in bedrijf genomen en de gratis app voor het z.g. ‘ Semsportal ‘ van Goodwe gedownload…
WAT EEN ELLENDE !

App crashed regelmatig en het inloggen voor je resultaat ziet op het scherm duurt eeuwen of krijg je dus helemaal niet te zien…

Waarom dan toch de app tot op heden nog in gebruik ?
Ik kan n.l. de ‘ binnentemperatuur ‘ van de kast van de omvormer zien !
Voor mij belangrijk omdat deze omvormer in een kleine ruimte hangt zonder ventilatie .
In het begin liep deze temperatuur op tot zo’n 69 (!) graden , het koelblok achterop werd loeiheet !

Behoorlijke ‘ cooldown ‘ gaf een er onder gemonteerde SpeedComfort unit ( zie een eerdere bijdrage van mij ), verlengt naar mijn idee ook de verwachte levensduur van 10 jaar voor dit type omvormer.

Heb hier intussen ook de onvolprezen display van HomeWizard en kan dus heel veel monitoren ( opbrengst panelen, teruglevering aan het net , eigen verbruik woning etc )
Maar nu dus… hoe krijg ik de temperatuur van de omvormer in beeld buiten deze in mijn ogen vrij waardeloze Goodwe Sems Portal om ?

Groet uit Drenthe van Tjerk :nerd_face: