Tip voor de ‘ Mods ‘ ( moderatoren) : wie zijn op dit moment ingelogd?

Dag Ruud ( en anderen )

Omdat ik zelf regelmatig de laatste tijd op forums ( of moet ik hier zeggen ‘ fora ‘ ? ) aktief ben ( o.a, Linkedin ) kom ik regelmatig tegen dat je , veelal onderaan in je scherm , kunt zien onder hun gekozen ID naam , wie OP DAT MOMENT staat ingelogd op het forum.
Ook gewoon ingelogde ( maar wel geregistreerde ! ) lezende en kijkende belangstellenden voor je site zijn op die manier zichtbaar.

Nut van deze ‘ feature ‘ ?
Zou het zo niet 1,2,3 kunnen bedenken maar je pikt er op deze manier wel de vergroeners, techneuten , verduurzamende handige Harry’s etc. tussenuit omdat ze regelmatig op je scherm komen met hun aanwezigheid ( naam )…

Was zo maar even een idee(tje) hoor ! :blush:

Groet,
Tjerk :nerd_face:

1 like

Hoi Tjerk,

Top dat je meedenkt over het forum!

Persoonlijk ben ik niet zo’n voorstander van een lijst van gebruikers die op het moment online zijn.
Er zullen leden zijn die dat zelf niet op prijs stellen en iemand die vaak online staat kan ook iemand zijn die alleen leest of de pagina nooit afsluit.
De “vergroeners, techneuten , verduurzamende handige Harry’s etc.” vallen sowieso wel op omdat zij actief zijn in het beantwoorden en reageren :smiley:

Mocht jij of iemand anders toch een andere kijk hebben of een nut weten om te zien wie er online is dan horen wij dat natuurlijk graag.

Dag Patrick,

Tja… van die kant bekeken geef ik je óók weer gelijk !
Was mijn bedoeling ook om alleen maar te delen wat ik vaker bij een forum ( niet bij allemaal dus ) tegenkom .
Laat dan ook maar zoals het nu is , voorkomt irritatie bij ( nieuwe ) deelnemers tenslotte .

En… ‘ no hard feelings ‘ hoor; de community-familie breidt zich nog steeds uit en wordt langzamerhand bekender , gelijk een olievlek op het water …:blush:

Wat mij betreft dus : deze discussie gesloten.

Groeten ,
Tjerk :nerd_face:

1 like

Oh ja… vergeten aan te dragen…
Alleen vermelding ‘ aantal gebruikers momenteel on line , dan getalletje , is natuurlijk véél anoniemer …:innocent:

Het aantal online gebruikers kan je wel zien:
image

1 like

Opa gaat binnenkort denk ik maar eens langs bij zijn opticien…
Die had ik tot nu toe gemist maar … weer wat (bij) geleerd !

1 like

Hahaha je kijkt er ook makkelijk overheen :smile:

En vanmorgen mijn bril toch ècht niet gepoetst met een plakkie ham…