Smarthome van Hornbach

Hallo,
Zijn hier smarthome fans bekend met het smarthome systeem van Hornbach?

Nee, had ook geen idee dat Hornbach een eigen smartphone systeem heeft. Heb je daar meer info over? Kun je die dan met ons delen?

Ik had er ook nog niet van gehoord.
Belangrijk is wel om te kijken welke producten met het systeem werken: Productlijst
Ook belangrijk: wat als Hornbach besluit te stoppen met de dienst, kan je die producten nog wel gebruiken (eventueel in een ander systeem)?

Kende 'm ook niet echt. Zag wel dat hij mogelijk gebaseerd zou zijn op de ‘Vera hub’. Deze lijkt nu overigens ook weer een rebranding gehad te hebben naar Ezlo.

Hoe dan ook: ik ben benieuwd naar de ervaringen :slight_smile:

Ik ben zelf werkzaam bij Hornbach. Ik heb de smarthome nu in bruikleen om deze in de thuissituatie te gebruiken/proberen. De voordelen die ik nu ervaar is dat ik nu in 1 app de meeste producten kan aansturen: Hue, Tado, Tapo stekkerplug. Wat me nog niet gelukt is zijn de Tapo camera’s en de switchbot. Tot op heden vind ik het meer een gadget dan echt een vervanging.

Ah interessant @Driemusketiers

Als je hem nog wat uitgebreider getest hebt, zou je dan je ervaringen willen delen? Wellicht met wat foto’s en screenshots? Denk dat veel lezers die kunnen waarderen!

Hallo mijn naam is Maurice ik werk ook voor Hornbach en maak al een aantal jaren gebruik van de gateway van Hornbach ( beschikbaar
in Nederland sinds voorjaar 2020) verkoopt onder de naam smarthome by hornbach ( dit is echter niet de vera) . De software, app ontwikeling is in eigen beheer geschreven en ook de gehele service loopt binnen Hornbach. De lijst zoals eerder beschreven geeft aan welke producten er aan de gateway gekoppeld kunnen worden ( ZigBee, Z-Wave of cloud en bv Philips Hue bridge). Voor meer info SMART HOME by hornbach - één systeem voor alles.


Een screenshot


Dit is 1 van de 7 pagina’s waarop je kunt aflezen welke producten er samen werken met de Hornbach gateway. Steinel, Fibaro, frient, tado, Gardena,klikaanklikuit (Premium Line),eglo crosslinkZ, motionblind ETZ…

1 like

Dank voor het delen @SMARTHOMEbyhornbach

Weet jij toevallig op welk apparaat dat deze gebaseerd is? Of is het volledig custom gemaakt. Hier bedoel ik dan hardware-matig :slightly_smiling_face:
Als je nog meer tips of suggesties hebt voor (toekomstige) Hornbach smarthome-gebruikers mag je die uiteraard delen! :smiley:

1 like

Hornbach heeft de hardware gekocht en maakt hiervoor zelf de software voor. Meer kan ik er niet over zeggen.

Mijn vraag met deze hubs ( ben zelf aan het denken om een homey pro aan te schaffen) …hoeveel data en info krijgen deze firma s over wat we in huis hebben aan smart units en hoeveel ze weten omtrent onze leef gewoontes….ik weet dat Google HEEL ERG zijn best doet om vooral veel smart units in huis te hebben, om zo heeel veel data te krijgen