Nieuw op het Forum: Gerard73

Ik knutsel zelf met Home Assistant op een Droid server voor wat DIY testjes met Sonoff / Tasmota modules en maak gebruik van TUYA (van Action of Kruidvat) voor smarthome toepassingen in de huiskamer

Welkom bij SHF @Gerard73 !

Knutselen met modules, interessant, wat heb je zoal in elkaar geknutseld?

Welkom @Gerard73

Zo te lezen ben je dus echt aan de DIY-smarthome, tof! Hopelijk haal je veel inspiratie en informatie uit de SHF-community!

Ik begon met Domoticz op een Synology NAS met een aantal Sonoff modules met Tasmota software
Projectje van het computertijdschrift “Computer Totaal” een aantal jaren geleden
Vorig jaar overgegaan naar HA op een Odroid C4 (in verband met de leverbaarheid en de prijs van Rasberry PI -4) NAS was EOL.
Tasmota opgewaardeerd van versie 4 naar V12 ivm gebruik bij HA

Sonoff bridge in gebruik om via een RF afstand-bediening een deel van de sonoff modules te kunnen bedienen buiten de HA dashboards (handig voor de hulp in de huishouding)

SolarEdge omvormer van de zonnepanelen is via de API van SolarEdge gekoppeld evenals een slimme meter via een smartgateway aan HA

Laatste projectje: Lily-go LoRa 32 voor rf433 temperatuursensors volgens Computer Totaal 7/8 van 2023 (moet wel nog steeds een kastje omheen!)

In de huiskamer gebruik ik Tuya lampen en schakelaars en een infraroodpaneel (alles WiFi versie)

In de planning: Tuya migreren naar HA zodat alles lokaal op Ă©Ă©n platform loopt

1 like