Nieuw dus even voorstellen Willem / Wheelie2024

Ik ben Willem uit 85 altijd al zelfstandige en nu nog.
Ik verdien mn boterham door verkopen op bol de laatste jaren.

Wel grappig dat we echt veel producten verkopen die te maken hebben met slimme woningen, toevallig net bij voorbeeld een stapel Jung dimmers online gezet en al 11 verkocht van de 12.
Maar in onze schuur staat nog 250m³ met zon 8000 producten.

Ik ben bijna 4 jaar geleden terug gekomen naar NL vanuit Spanje waar ik samen met mn vrouw een winkel had gericht op Toeristen, en daarnaast hadden we als een van de eerste tv en internet via de schotel of ons eigen 5Ghrz netwerk in een straal van 30km hadden we zon 200 vaste klanten met jaar contract en 1000 klanten per jaar van 1 week tot 7 mnd de Hollanders die kwamen overwinteren.

Groot gemis omdat we zo goed en snel en meer dan 3x onder de prijs van de concurrent.

Dus toen de klanten zeiden kan niet werken vanwege Corona heb nu geen geld, hebben wij alles intact gelaten en gezegd we gaan naar Familie in NL als we terug komen in September dan is het wel payday…

Je voelt hem al aankomen we hadden ook nog een lening afgesloten in Spanje ding dat allemaal heel anders als hier, wij waren nl ook verplicht open te blijven omdat we ook printen van tickets, telefonie en telefooncellen hadden maar ook ons internet en dat waren zogenaamde cruciale zaken die open moesten blijven.

Maar wie er betaalde, helemaal niemand!

Ik was er zo klaar mee we hebben die 2 mnd daar nog alle zenders van daken en torens gehaald, alle apparatuur bij eens gehaald en bij de klanten opgehaald.

En zo naar NL gereden, helaas blijkt er in NL geen camping oid te zijn die de apparatuur wilt overkopen dus dat staat in huis, samen met nog veel te veel handel in de overige 5 slaapkamers.

Maar goed, de woning is wel aangepast met huislift, gelijke vloer zonder hobbels oid.
Maar de douche moet nog aangepast worden en een tillift waar ik al even op wacht nu eindelijk goedkeuring voor gekregen.

In huis zijn bijna alle lampen en schakelaars die op WiFi waren al vervangen door naar mijn mening high end Megaman lampen en routers op ZIGBEE
Wat schakelaars uit china die ik uitvoerige heb vergeleken met diverse soorten en maten.

Maar helaas loop ik tegen wat dingen aan waar zelf ik hulp bij nodig ben.
Ik heb meerdere 3D printers maar ik weet niet meer hoe het tekenen werkte een van de bijwerkingen van mn aandoening is dingen vergeten.

Ik zou nog graag iemand willen leren kennen die software matig wat voor mij kan betekenen zodat ik op een tablet bv een platte grond het met daar de knoppen voor verlichting ed.

Maar ook de deurbel van Dahua en Foscam cameras implementeren zodat bij beweging bv de verlichting rood wordt, het kan ik heb het gezien op de beurs maar die vroegen belachelijk veel geld plus ik heb nog tig nieuwe tablets waarom zou ik een nieuwe kopen…

Ik denk dat hier wel de Die Hard Fans komen
Tuut Tuut Tuut de groeten aan Ruud!

Met groet, Willem
Wil je iets weten over WiFi dekkingen ed daar kan ik je zeker mee helpen, in het halve dorp heb ik nog mn eigen WiFi hihi

Hey @Wheelie2024 ,

Dat is nog eens een verhaal… Welkom op het forum en mooi om je enthousiasme te zien. Goede keuze ook, om via een Zigbee-hub de verbinding te laten lopen, vooral bij wat geavanceerde setups beter en stabieler dan ‘gewone’ wifi.

Hoop je nog vaak op het forum te zien, wellicht kun je binnenkort eens iets delen over jouw (al dan niet Chinese) producten? Welke raad je aan en welke juist niet.

Hoe dan ook, veel plezier op het forum!