Meldingen ring deurbel

Krijg soms de bewegingsmeldingen en ook de belmelding te laat op mijn smartphone zodanig dat de mensen terug weg zijn vooraleer ik de melding gekregen heb. Wat kan ik hieraan doen?

Dat is vervelend @Janil , maar je bent ook niet de enige. Sterker nog, er zijn veel mensen die dit ervaren en dit ligt over het algemeen aan je wifi-verbinding.

Hier heb ik een volledig artikel aan gewijd, dat kun je hieronder lezen:

Samengevat betekent het in ieder geval:

  • Check de verbinding bij jouw deurbel
  • Check of de eventuele cloudservice/dienst goed functioneert. In jouw geval Ring Protect.
  • Check je smartphone instellingen

Lees vooral even het artikel voor de concrete stappen die je kunt nemen! Hopelijk biedt dit een oplossing.

Gebruik zelf ook een Ring-deurbel (top-apparaat) en heb - gelukkig - geen last van trage meldingen!

Misschien ligt het aan je telefoon. Probeer anders een ring chime dat je dan in iedergeval hoort dat de bel gaat.

1 like

Die Chime ( zeer aan te raden ! ) zorgt er bij mij in ieder geval voor dat ik als ik thuis ben ik niet steeds weer de achterlichten van de bus van de DHL en PTT Post pakjesbesteller om de bocht zie verdwijnen als ik de voordeur open… :grin:

2 likes

Ik heb alles gechect en uiteindelijk de chime korter bij de deurbel gezet. Afwachten of dit voldoende werkt.

1 like

Je kunt in een menu ( ‘ apparaat gezondheid ‘ ) zien hoe sterk het signaal is dat ie binnen je draadloze netwerk ontvangt.
RSSI getalletje lager dan 40 ? No worries…
Getalletje > 75 ? Dat wordt huilen met de pet op …

Zet de chime in dat geval dichter bij de deur en/ of je router
Ring beweert dat de chime zelf het signaal ook iets versterkt ( idee van een repeater dus …)

1 like