Is Invoxia een juiste manier om je “duurdere” spullen te beveiligen voor terugvinden?

Ik heb voor de 2 elektrische fietsen Invoxia aangeschaft en ben hier erg tevreden over, ben benieuwd of anderen deze ook hebben en hun reacties?
Tegenwoordig hoor je vaker dat geïntegreerde trackers makkelijk te tackelen te zijn door even stroom ( hoog amperage of volts?) op de fiets te zetten…daarmee zouden de trackers “doorbranden”….
Kloot dit?

Kende het product niet, dus even gekeken. Maar begrijp nog even niet helemaal waar je dit bevestigt?

Gebruik zelf geen tracker voor mijn e-bike, alhoewel ik dit jaar waarschijnlijk wel een nieuwe ga kopen, waar ik eigenlijk voor een ingebouwde versie zou gaan. Maar ga dat van die stroomschok wel nog even checken…

De tracker zitin de reflector, deze maak je vast aan de buis waar het zadel inzit. Je hebt het tooltje nodig om deze vast of los te kunnen draaien. De doorsnee fietsen dief weet niet van deze tracker, daar hij niet zo bekend is als de ingebouwde tracker, want dat staat op de website.

Ik weet wel dat je bij van moof bv ingebouwde trackers kunt krijgen en die zitten echt in het frame waar niemand bijkan, over je stroompiek lijkt mij niet heel dom om er een stepdown converter in te zetten bv van 72 naar 5volt alles wat tot 72volt erin komt wordt omgezet naar 5 volt maar dat kun je niet doen bij de door de fabrikant ingebouwde versie.

Wat ik heb begrepen is dat je stroom op het frame zet, daarmee “brand” je de tracker door…waardoor hij niet meer werkt…
Of je maakt van je bus “ een kooi v Faraday” en weg is je tracker…
Dus het zou fijn zijn als je tracker al reageert bij een beweging…
Of hebben jullie andere ideeen?

Je hebt ook downsteppers met een automatische zekering, daar zou ik me niet zon zorgen om maken, sws die trackers kun je instellen bij beweging van meer dan een meter van de plek waar je hem op slot zetten en dan real live feed.
Dus dat is allemaal wel te doen.
en aan faraday ja, maar je hebt niet aan zon dure fiets in een bus die komt er weer een keer uit nl.

Kennen ullie het princiepe van OMdenken?

1 like