Hoe lang gaat een Ring accu eigenlijk mee?

Dag fans ,

Bij ons hangt een Ring Doorbell 3 bij de voordeur, anderhalf jaar geleden aangeschaft.
Liever geen gat door het kunststof kozijn geboord en een lelijke kabel over de muur in het zicht vanuit de meterkast moeten aanleggen dus bijbehorende oplaadbare accu in de drukunit buiten gemonteerd .

Geen abonnement genomen , video registratie niet nodig , de Ring moet gewoon doen waarvoor ie is aangeschaft en dat is lawaai maken als iemand voor de deur staat…
Accu dus niet intensief belast en nooit volledig ontladen geweest.

Na anderhalf jaar geeft nu deze 3,6 Volt Li-ion batterij het op.
Ene dag 100% geladen maar volgende dag al weer compleet leeg.
Vraag : is deze levensduur ‘ normaal ‘ of heb ik gewoon pech ?
Wat kan ik van een nieuwe aanschaf van een passende accu ( allemaal rond de 25 euro en nadeel er is geen alternatief door het speciale model ) aan levensduur verwachten ?
Volgens mij zit er geen 2 jaar ‘ gebruiksgarantie ‘ op namelijk …

Tjerk :nerd_face:

Laat ik voorop stellen: een accu die een dag meegaat is niet normaal! Lage temperaturen hebben absoluut invloed op een accu, bij extreme kou kunnen deze dan in bepaalde gevallen binnen een paar dagen leeg gaan. Maar met deze temperaturen is dat wel echt te kort.

Zelf gebruik ik ook al geruime tijd een Ring-camera op accu en deze gaat, afhankelijk van de meldingsinstellingen, zo’n 1-2 maanden mee. Het is natuurlijk. geen deurbel, maar zou wel een indicatie moeten geven.

Het zou nog een optie zijn om een extra accu aan te schaffen, maar daar is het probleem natuurlijk niet per se mee opgelost.

Heb je ook al gecheckt wat er aan garantie zit op de Ring deurbel? Wellicht kun je daar nog iets mee…

Dag Ruud

Ring losgeschroefd , accu vol geladen en bovenop ( jawel ! ) de router gelegd.
Resultaat : verbinden draadloos netwerk duurt heel lang, installatie stopt steeds bij 95% , na eindeloos herhalen toch gelukt, bij apparaat gezondheid zie ik nu RSSI -48 , maar wel groen
Zou toch meer moeten zijn lijkt me zo gezien de locatie.
Aanschaf blijkt helaas niet anderhalf doch 2 1/2 jaar intussen geleden te zijn.
Maandag maar contact zoeken met Ring
Vrouwlief is er intussen al wel klaar mee
‘ schaf nou maar zo’n Eufy aan als onze overburen hebben ; die werkt tenminste goed …:frowning:
Zout in de wonde…