Hoe kan ik de wasmachine, mbv homewizzard energie socket, op zonnenenergie laten lopen

Hallo allen,

Ik heb de energie socket aangeschaft en wil nu de wasmachine ( miele zonder app) nu laten starten als er voldoende zonnenenergie is.
Dit gedaan volgens de app……maa4 wat hij doet……
Hij start bij voldoende energie…. Das goed….maar dan….
Slaat hij af als er minder energie ( bv wolken ) is!! DAS NIET GOED ( voor de machine niet en niet voor de was……
Graag jullie hulp hoe hem wel in te stellen……

Je gebruikt wellicht de zonnetaak van de socket en de P1 meter. Daar kan je minimale tijd instellen dat de socket actief moet zijn in stappen van 5 minuten. Maximaal is 120 minuten dus als je wasprogramma langer duurt blijf je dit probleem hebben na 2 uur als er vanaf dan onvoldoende teruglevering is.

Ikzelf gebruik de zonnetaak voor bijverwarming en is ingesteld op 5 minuten.

Tot Homewizard met een oplossing komt, bv. zelf waarde kunnen ingeven ipv keuzelijst zou je kunnen een timertaak ingeven als je niet thuis bent. Even weerbericht lezen. Sowieso zal je bij starten om 13u in alle omstandigheden het meeste stroom hebben van de panelen.

Je kan ook altijd starten met het schakelslot als je uit huis bent en even inschat of er zon is door omhoog te kijken🙂

Iets anders over zonnetaken. Werkt dat überhaupt wel?
Als ik een apparaat koppel aan een zonnetaak, dan springt het apparaat wel aan maar in de stand-by modus. Er gaat dan dus niet automatisch een programma lopen.
Instellen van een programma kan alleen als er stroom op het apparaat staat, maar dat programma verdwijnt als de stroom eraf gaat.
Ik denk dus dat zo’n zonnetaak alleen werkt voor apparaten die geen stand-by stand kennen. Die direct werken zodra de stroom wordt ingeschakeld.
Mijn wasmachine gaat in elk geval niet vanzelf draaien als de socket wordt aan geschakeld. En mijn bijverwarming ook niet helaas.

De zonnetaken voor sockets werken. Maar uiteraard enkel met toestellen die aangaan bij stroom zoals een eenvoudig vuurtje of oude wasmachines waar je de knoppen kan instellen wanneer de machine uit staat.

Vandaag was er hier zon en wolken zoals je hier onder ziet gingen vuurtjes aan en uit als er voldoende werd teruggeleverd. Al bij al tot nu maar 17 cent stroom moeten kopen. We hebben momenteel 7,5 cent per kwh terugleververgoeding.