Help ! Mijn HomeWizard Energy Socket is een beetje ziek

Sinds vanmorgen heb ik een probleem met 1 van mijn Home Wizard sockets in het systeem waar ik zo 1,2,3 geen oplossing voor weet maar ben gelukkig hier tenslotte nu op een plek waar naar ik hoop de nodige kennis aanwezig isā€¦:blush:

Ziektebeeldā€¦
De ring op de voorkant knippert continu WIT .
Vreemd ! In de handleiding wordt alleen rood ( geen netwerk), blauw ( zoekt netwerk/ bezig met installeren ) en groen ( alles in orde ) genoemd.
Maar na indrukken resetknop zijkant heb ik maar 2 tot 5 ā€˜ knippers ā€˜ in blauw, daarna weer wit of blauw blijft maar continue knipperen.

Na diverse pogingen volgende gedaan:

router gereset; geen effect
gezien dat er ook een netwerk ā€˜ Energysocket setup in de lucht is ā€˜ ( foto ) , hiermee ka ik geen contact krijgen
App HomeWizard opnieuw geĆÆnstalleerd , helaas zonder verbetering

Iemand op het forum nog een idee om het probleem met deze ā€˜bleekscheetā€™ op te lossen ?

Tjerk :nerd_face:

heel simpel doe een berichtje aan Home Wizzard en je krijgt een nieuwe. maak uiteraard wel een filmpje en voeg die bij. ze zijn meer dan schappelijk daar!

Heb je al geprobeerd de setup met een ander device te doen? Een andere smartphone of tablet? Mijn ervaring leert ook dergelijke setups niet altijd optimaal werken met een iPhone, terwijl Android dat dan zonder enig probleem kan doen.

Daarnaast zou ik ook de resetknop eens wat langer ingedrukt houden, een seconde of 20.

Dag Ruud,

Van alles al geprobeerdā€¦
Knop kort ingedrukt ( 3 seconden ) of lang ( meer dan een minuut )
Resultaat steeds weer anders : paar keer knipperen in wit of gelijk in blauw opstarten en blauw blijven knipperen ( connectie met draadloos netwerk wordt steeds gezocht )

Maar probleem intussen opgelost !
Ik krijg een nieuwe opgestuurd !
De service van HW is dus :+1:

Tjerk :nerd_face:

2 likes