Heb je nog hubs nodig als je een homey pro hebt?

Hallo iedereen,

Ik ben van plan om een homey pro aan te schaffen…
Ik vraag me af of je dan nog al die andere hubs van de diverse merken nodig hebt…want iedereen brengt maar een hub uit om extra te verdienen ( lijkt het )
Heb oa klik aan klik uit ( oude hub)
Tevens vraag ik me af of je somfy motoren , lopen nu via de normale afstandsbediening, ook met de homey pro kan bedienen?
Kan iemand helpen? Of heeft iemand de homey pro en kan eea delen hierover…
Volgens de website kan hij alles…maar is dat ook zo?

Hallo Goose, Ik heb een Homey pro. Het is helaas niet zo dat je dan je Sompfy RTS motoren zonder hub kunt bedienen. Er zijn wel best veel mogelijk zonder extra hub maar Sompfy niet. Er zijn wel workarounds met slimme schakelaars. Moet je hier maar eens kijken: Slimme rolluikschakelaars kopen? | We ❤️ Smart! | ROBBshop
Klik aan klik uit weet ik niet.
Succes!
Mvg
René

Dank je wel Rene, wat voor mij heel onduidelijk is wanneer je nog wel een hub moet kopen en wanneer niet?
Ik ging ervan uit dat de homey pro alle hubs zou vervangen.
Hoe bevalt de homey pro vs alle apps los bedienen qua gebruikers gemak?
Momenteel heb ik
Klik aan klik uit ( alles oud) en werk met de eerste hub) ( licht en rolluiken)
Netatmo ( weerstation en rookmelders)
Deebot t9 plus
De philips tv, onkio versterker en apple tv gaat alles via infrarood, hiervoor heb ik de logitech 1100 afstandbediening (1 druk op de knopen alles start op etc)
De zonnenschermen gaan via de afstandsbediening van somfy

Wat ik nu graag zou willen is om dit alles met de homeypro te bedienen ( de tv etc is niet nodig) en te koppelen…
Bv etatmo geeft aan dat het regent en de zonnenschermen gaan omhoog
Of de rookmelders gaan af, dan auto de rolluiken open en overal het licht aan

Is dit mogelijk? Hoop dat je de ervaring al hebt

He Goose,
Door tijdgebrek heb ik zelf nog niet zo heel ervaring met de Homey.
Als je een merk wilt toevoegen aan Homey dan kun je vooraf altijd even checken of dit met de Homey te koppelen is. Je moet dan altijd een App installeren, op deze side kun je alle merken zien die compatible zijn.
Apps voor Homey Pro Zo nu en dan worden er weer nieuwe apps aan toegevoegd.
Er bestaat ook een community.
Lijst van apparaten compatible met homey - Ideeën & Suggesties - Homey Community Forum
Als je de apparaten eenmaal met Homey hebt verbonden dan zijn de scenario’s gemakkelijk te maken op je telefoon of pc en werkt het ook goed.

Succes!

Nog even, goed nieuws voor jou Kik aan Klik uit staat er ook tussen :wink:

Dank je wel Renè, ha eens in de.community vragen