Even voorstellen, ik ben Sam (+ vraag over Doorguard XS)

Ik ben benieuwd of onder de leden ook gebruikers zijn van de Doorguard XS video deurbel van Smart Home Beveiliging. Dit bedrijf is vorig jaar plotseling ophouden te bestaan en laat al zijn klanten in de steek.

Hey @SamE

Welkom in de SHF-community!

Kende het merk zelf niet, maar zie inderdaad dat ze gestopt zijn. Zuur! Ervaar je problemen met de Doorguard?

Welkom @SamE !

Flink balen als een bedrijf stopt en dan ook nog eens de klanten in de steek laat.

Dat is een nadeel van afhankelijk zijn van de services van een bedrijf.
Daarom kijk ik altijd of een product lokaal werkt zodat mocht een bedrijf met de dienst stoppen of een storing hebben, je er nog altijd gebruik kan maken van het apparaat.

Het bedrijf is ca 4-5 jaar actief geweest, in 2019 al de eerste deur/videobellen gekocht, later nog rookmelders e.d. Werken allemaal via hun SHB app. Deze app werkt nog steeds, alleen problemen met de deur/videobellen, hierop zit een vertraging van zeker 20-30 sec. Ik durf deze niet te resetten, omdat als het fout gaat niet meer kan terugvallen op hun support. Ik heb wel een bedrijf gevonden (Qnect) die dezelfde deur/videobellen levert, ook met een app. Ik heb al 2x geïnformeerd of het mogelijk is om mijn deur/videobellen daarop te installeren, maar nog geen reactie ontvangen.

Dat is inderdaad frustrerend. Heb je wellicht al uitgezocht of deze op Tuya werkt? Zo ja, dan zijn er legio apps die je kunt gebruiken normaliter.

Meer info:

dank je voor de tip Ruud, ik ga dat de komende dagen als ik iets meer tijd heb eens proberen. gr Sam

1 like