Even voorstellen: Elemli

Hallo allemaal, ik ben Elemli en krijg in maart eindelijk de sleutels van ons nieuwe huis. Het is nieuwbouw waardoor ik gelijk vanaf het begin heb gekeken en gezocht naar alles wat ik ook maar connecten en automtiseren, op mijn vrouw en kinderen na :). In onze oude/ tijdelijke huis hadden/hebben we niets qua domotica dus dat worden straks lange nachten achter de computer en telefoon om alles te installeren en instellen.

Dit is wat we hebben aangeschaft:

  • TP Link Deco XE75 Pro 3x voor mesh wifi netwerk
  • Somfy Tahoma voor zonwering bediening (mijn vrouw wil dat ik afblijf van alle gordijnen)
  • Plejd Mesh Bluetooth Dimmers Led voor alle binnen- en buitenverlichting met astronomische klop en weektimers.
  • EUFY Video Doorbell E340 + HomeBase S380
  • Hikvision 2CD2387G2H 8MP Hybrid ColorVu 4x cameras
  • Hikvision 7608NXI-12 Acusense recorder
  • Hikvision Alarmsyteem Ax Pro
  • Trina Solar 410WP + S440 Optimizer S440 24x
  • SolarEdge 9.0, 3-fase omvormer
  • NIBE S2125 /water warmtepomp (o.a. met Smart Price Adaption, etc.)
  • Zehnder ComfoAir Q WTW (schijnt ook connected te zijn al weet ik nog niet waarvoor, mix van buiten- binnentemperatuur?)

Dit staat er nog op de wensenlijst:

  • HomeyPro
  • Homewizard P1-meter
  • Homewizard Energy Socket(s) voor het opladen en/of aanzetten van apparaten, fiets, etc.
  • Robotstofzuiger (Blaupunkt Blubot Xtreme schijnt goed te scoren in reviews)
  • Robotmaaier (voorkeur voor Gardena Smart Sileno Life)
  • Automatische beregening tuin
    Tenslotte een control display die in de ideale wereld alles hierboven in een schermpje heeft (een combinatie van HomeWizard Energy Display, Google Nest Hub, Hikvision binnpost, Homey dashboard, etc.). Eerst maar eens alles installeren en daarna “even” uitzoeken hoe alles afzonderlijk werkt :blush:
    Hoor graag jullie aanbevelingen en ervaringen.

Hey @Elemli

Allereerst: welkom :slight_smile:

Dat is een mooie lijst! Vooral een mooi uitgangspunt om ‘opnieuw’ te kunnen beginnen. Alles opnieuw inrichten, eventueel aanschaffen en inregelen.

Veel succes met het huis en je smarthome-inrichting! Als je iets te delen hebt daarover, plaats het gerust op het forum :slight_smile:

Wat gaat de volgende aankoop van je lijstje worden?

1 like

Dankjewel Ruud. Als het aan mij ligt de HomeyPro en de HW P1.

Maar (zoals met veel dingen) denk ik dat mijn vrouw toch de robotstofzuiger eerst wil. :man_shrugging:

1 like

Hallo Elemli,

Wij hebben de Ecovac 9+ robot stofzuiger en bevalt echt super goed
Wij hebben 2 langharige honden , dus veel haar en zand…
Gaat super goed, hoef je niet te programmeren en werkt ook boven ( zonder dat ze van de trap af valt)….is echt een aanrader

2 likes

Dankjewel Goose. Ik ga ernaar kijken.