Energy Socket, minimale vertraging zonnetaak

Goedendag,
Ik heb een vraag. Bij de Energy Socket van Homewizard kun je bij de zonnetaak minimaal een vertragingstijd (aan tijd) instellen van 5 minuten. Dat is flink bale. Eigenlijk zou je de tijd op 0 willen kunnen instellen. Zodra de zon weg is wil je ook je elektrische kachel van 2000 Watt meteen uitschakelen. Als dit pas na 5 min gebeurt en de zon gaat op een redelijk bewolkte dag wel 30 keer onder, dan gebruik je ongemerkt wel 2 uur en 30 min lang 2000 watt van het net. Dat wil je toch niet hebben? Is er iets te bedenken om van deze 5 minuten af te komen? Desnoods met andere smart systemen?

Mvg Steve

Beste

Ik werk ook zo maar met twee vuurtjes die op 1000 watt staan. Ene start bij 900 watt teruglevering andere bij 1100 watt. Begin ik ook al vroeger te verwarmen op een zonnige morgen.

Het klopt dat het minimum 5 minuten is. Het is helaas een dropdownlist om in te stellen en geen cijfer dat je kan ingeven

Nul lijkt me niet gewenst dan ga je kort na elkaar uit en aan en dat is misschien niet bevorderlijk voir de kachel.

Ik heb ook de indruk dat hun algoritme rekening houdt met hoe snel de teruglevering stijgt of daalt om respectievelijk aan en uit te schakelen.

Wat mij betreft graag dropdown met ook 1 minuut of variabele invoer.

Hallo Mavada,
Dank voor je reactie.
Het is niet verkeerd inderdaad om 2 vuurtjes te schakelen. Dan schakelt het verbruik in 2 stappen. Dat is wat meer gecontroleerd.

0 min vertraging bij uitschakelen, maar nog wel 5 min vertraging aanhouden bij inschakelen voorkomt dat je apparaat kort na elkaar aan en uit gaat.

Overigens gaat het los van de zon natuurlijk ook om eigen apparaten die thuis in en uitschakelen. Als het verwarmingselement van je wasmachine, magnetron, gril or whatever aan en uit gaat wil je natuurlijk ook dat je Energy socket in ieder geval meteen uitgaat.

Zou het algoritme rekening houden met hoe snel je teruglevering stijgt of daalt? Ik ga het checken.

Gr Steve