Ben aan een nieuw energie contract toe, is nogal een dingetje…graag tips

Hallo allen,
Ben toe aan een nieuw energiecontract.
Sinds meer dan 10 jaar bij Essent ( krijg je 10% korting op energie)….
Oude contract 0,25 cent…… nieuwe voorstel 0,33 !!! Nwe klanten 0,27 cent
Stelletje oplichters, vaste klanten graaiers vindt ik het…
Maar nu, wat is wijsheid?
Mijn vrouw wil graag een vast contract, maar ik sta open voor alle goede ideeen en ervaringen
Graag jullie ervaringen en hulp

Tja… zit in hetzelfde schuitje…
In juli loopt mijn vaste 5 (!) jarige contract bij Budget Energie af voor gas en elektra.
Het hele ‘ energielandschap ‘ is in de tussentijd natuurlijk heftig veranderd en ik heb halverwege de looptijd ook nog eens zonnepanelen gekregen…
Sluit me als ‘ zoekende ‘ dus graag bij je aan !
Tjerk :nerd_face:

Oh ja, wat zegt de vergelijkingssite van Ben Woldering ?

Heb ze allemaal afgestruind….
Maar ze vragen allemaal wat je nu hebt en gaan dan anderen vergelijken zodat je niet meer naar de huidige kan, zo kun je nog steeds niet dezelfde leverancier kan vergelijken…maar dat is me nu wel gelukt!





Voordat je gaat zoeken naar een energiecontract is het goed je een aantal vragen te stellen.

Veel antwoorden daarop hebben met je persoonlijke situatie, wensen (of die van je partner) te maken, maar ook met jouw visie en verwachtingen op de energiemarkt.

Zelf heb ik nu een jaarcontract bij Greenchoice, maar als dit afloopt, overweeg ik sterk naar een (maandelijks opzegbaar) dynamisch contract te gaan. Vooral nu saldering er nog is, kan dit interessant zijn.

Daarnaast: als er weer een nieuwe energiecrisis uitbreekt, kun je mogelijk nog ‘snel’ een switch doen als dynamisch niet blijkt te werken of je een grote prijsstijging verwacht.

Hoe dan ook, veel afwegingen om te maken! Daarnaast zijn er natuurlijk veel aanbieders, waar je goede en minder goede verhalen over leest en hoort. Voor mij is het in ieder geval belangrijk dat er goed ‘dashboard’ is waar je relatief recent verbruik + kosten kunt aflezen en bekijken.

Mijn suggestie is Tibber. Vooral met zonnepanelen heb je geen gedoe met saldering. Overzichtelijke app. Tibber levert naast elektriciteit ook gas. Scherpe tarieven en een vooruitstrevende organisatie

Heb op de dag van ingang van het teruglevertarief mijn variabele contract bij Budget af laten lopen!
Kreeg opeens vette korting op Internet en TV. Ook de boodschap van gratis stroom etc. Nou, ajuus.

Wilde eerst naar Frank, maar had daar wat addertjes ontdekt.
Ben nu tot nog toe zeer tevreden met ANWB-dynamisch. Duidelijke website, veel terugkoppeling over verbruik enz.

Je moet wel omdenken van dag/nachtstroom ritme naar lage uurtarieven-planning.
Deze worden daags ervoor na het middaguur op hun site vrijgegeven. Ik ben er al aan gewend en zie al patronen van wanneer de stroom goedkoop is of zelfs ‘gratis’!

Het proberen waard.
Ciao, Paul.